Kostas. Powered by Blogger.

Thursday, March 25, 2010

Buna Vestire


Sărbătoare a Tainei celei din veac ascunsă,Sărbătoare a bucuriei ! Tainele ni le dă Dumnezeu iar bucuria ne-o vesteşte Arhanghelului Gavriil prin cuvintele"Bucură-te ceea ce eşti plină de dar" ...bucurie nouă tuturor pentru Întruparea Domnului!
Sărbatoarea Bunei Vestiri este un eveniment duhovnicesc foarte mare, căci ea împarte istoria în două, în ceea ce unii numesc “înaintea erei noastre”, pentru crestini însemnând “înainte de Hristos” si “era noastra”, sau “dupa Hristos” ori “Anno Domini” (A.D.). Prin faptul ca Sfânta Fecioara primeste în sânurile ei sfinte pe Fiul lui Dumnezeu, ea desparte timpul în doua.“Astazi este începutul mântuirii noastre; Fiul lui Dumnezeu Fiu Fecioarei se face” spune troparul praznicului.
Buna Vestire a devenit paradigma actualizată făra întrerupere de Biserica în timp, prin aceea ca“invita” în permanenta pe Duhul Sfânt să coboare si să sfinţească omul şi întreaga materie.
Potirul, care primeste lucrarea Duhului Sfânt ca să prefacă Cinstitele Daruri, devine simbolul sufletului uman care este chemat sa se deschidă si sa primească aceeasi lucrare minunata si transformatoare,"Fie mie"! Cu voce domoala, în timp ce credinciosii se roaga cântând “Pe Tine te laudam…” preotul invoca “Trimte harul Tau PESTE NOI si peste aceste daruri ce sunt puse înainte”. Peste noi, cei care “împreuna cu puterile îngeresti slujim” jertfa cea de taina…

1 comments:

DoarATAT March 26, 2010 at 11:35 AM  

Bună Ziua !
către Pr. CONSTANTIN LUPU-MARINEI - SAVINESTI - NEAMŢ
~
Am un coleg foarte bisericos...care "m-ă lămurea" cum că IERI, de BUNA Vestire ... "noi" ortodocşii ... serbăm de fapt Ziua Femeii !
Când am vrut să-i aduc ARGUMENTE contrare ... a ameninţat cu mătura spunând că sunt "predicator" şi că blasfemiez ... să nu îl contrazic, pentru că "sfântul părinte ... aşa îi învaţă ... ŞI SĂ MERG la Biserică !" ... pentru a TĂCEA DIN GURĂ !
Sunt tare ... nedumerit !
Lăsăm la o parte ... această atitudine... complet NE-Tolerantă !
Era de fapt supărat că ... ascultase slujba la radio ... şi NU în Biserică !
Un argument cu care NU a fost de acord :
I-am explicat că Ziua Femeii a fost ALEASĂ la 6 Luni "distanţă" de Naşterea Maicii Domnului (8 septembrie !) ... TOCMAI din motiv de CLARĂ diferenţiere !
CUM deci ... în Plină ZI a Bunei Vestiri ... când TOATĂ trăirea noastră ar trebui ÎNDREPTATĂ înspre Pururea Fecioara Maria ... care A PRIMIT Vestea ... ŞI ... a acceptat ÎNSĂRCINAREA ["Iată roaba Domnului - exclamă Sf. Fecioară - fie mie după cuvântul tău'' (Luca 1, 38)"]...NU mai înainte de a primi RĂSPUNS...LA O Întrebare pe care i-a pus-o Arhanghelului Gavriil.
Mi se pare că ieri ...s-a sărbătorit ZIUA Poliţiei ... BUBUIAU aproape toate posturile de Radio (pe care le pot prinde la servici !), dar care NU prea erau preocupate ... de ZIUA Sfântă ... în care se aflau !
Şi tocmai de aceea MI-AM Contrazis colegul ... care NU suportă contraziceri ... pe criteriul CĂ Dumnealui MERGE la Biserică !
ZIUA Bunei Vestiri ESTE Sfântă ... şi ESTE a Pururea Fecioarei Maria ... NU este "Ziua Femeii" !
Vă rog SĂ MĂ iertaţi pentru această interpelare, dar ... vă rog pe dumneavoastră, CA Preot ... să mă lămuriţi !
Părerea mea este că ATÂT eu cât şi colegul ... avem dreptate (parţial) dar NE şi aflăm ... în plină eroare (gradual...fiecare).
Vă mulţumesc !
~
gata la 26.03.2010.5~11:35, inaintea de a da clik "publicati postare", pe Blogul ElaEL !(unde am pastrat ... in caz ca aici SE MODEREAZA Comentariile !)
~
Cornelius,

Adresa E-mail+situl parohiei

kmarinei@gmail.com

http://savinesticolonie.iasi.mmb.ro/

a

Subscribe Now:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP